Moskou tijd

17 maart 2015 - Moskou, Rusland

Aangekomen in Moskou met zowaar een uur eerder op de klok.. Al weken hebben we het over "Moskou tijd", die blijkt ook echt te bestaan. Want niet zoals elke wereldklok doet aangeven 3 uur later als in nl is het hier maar 2 uur later... We snappen er niets van...
Het vinden van het hotel ging helaas niet zonder slag of stoot. Eerst een trein, toen de metro en toen stonden we ergens.. Met minstens 16-18 kilo op de rug is een paar kilometer lopen niet erg leuk. Toen de klok middernacht sloeg, we geen gevoel meer in onze benen hadden maar besloten een taxi te nemen... Helaas had deze ook "Moskou tijd" maar was hij zo vriendelijk om ons op zijn routeplanner te laten zien dat we zeker wel 600 meter de andere kant op moesten. Eenmaal bij hotel.. Kregen we de deur niet open en werd er wat in het Russisch via een intercom geschreeuwd, net toen we wilden bellen, kwamen ze naar beneden. Simpel hotel met letterlijk de hele nacht en dag de intercom bel op stand 100... Als kind wist ik wel waar we deurtje gingen bellen. Het leukste van de kamer was toch zeker wel de wc.. Alles waar water op aangesloten was werd vermaalt ...met erg veel herrie... Er mochten alleen geen vissengraten, condooms en oorsmeer stokjes in :)...
's Avonds tussen de overmatig bierdrinkende en uitspugende locale Russisch gegeten: borst is lekker!
De volgende dag onze tickets opgehaald en het Kremlin bezocht. Zowaar nog een glimp opgevangen van meneer Vladimir...
Vandaag wat door de stad gelopen en wat rondgehangen op het treinstation. Onze voeten doen zo zeer dat we niet heel veel meer willen lopen. Nog even boodschappen doen en op naar de trein. We kijken wel uit naar een weekje landschap en rust voor de voeten. Tot over een weekje met dan hopelijk ook de foto's van Rusland.