Van pizza met wijn naar een wereldreis

14 februari 2015

Oké, voor de meeste mensen die ons kennen is een gedeelte van deze titel niet heel erg raar.

Op een vrijdag avond zijn wij uit eten gegaan met een heerlijke pizza en daarbij natuurlijk een enkel glaasje wijn (na 1 tellen we niet meer). Wij waren al een tijdje bezig met de zin van ‘ons’. Nou klinkt dit heel zwaar maar we waren al een tijdje aan het oriënteren wat willen wij nu? Gaan we samenwonen, blijven we zo tussen onze huisjes hoppen? We hadden een aantal woningen bekeken maar niets kwam in aanmerking voor de ‘grote verandering’. Totdat we pizza met wijn gingen eten, toen kwam de grote verandering wel. Hans vroeg namelijk Jannie wat wil je? Na iets te veel wijntjes op wordt ook Jannie iets losser en floepte eruit ik wil een wereldreis maken. Nou is Hans meestal niet de meest moeilijke qua vakanties en in dat opzicht delen wij beiden dezelfde arbeidsethos (wanneer gaan we weer op vakantie). Maar dit had ook opgevat kunnen worden als “ik ga een wereldreis maken en we gaan dus niet samenwonen.” Maar Hans deed niet zo moeilijk en nodigde zich ook uit voor een wereldreis. Enfin, vanaf hier hebben we onze plannen uitgewerkt; Hoe lang willen we, hoe lang kan? Waar willen we heen en wat is er voor nodig? Gaat ons werk hiermee akkoord etc. We zijn gaan samenwonen in Jannie hier huis aangezien we hier het meeste konden sparen in een relatief korte tijd. Dat ene wijntje en pizza maakte dat alles op zijn kop kwam te staan maar ook dat we een droom gingen waarmaken.

Na van beide bazen een akkoord te hebben gehad en hierbij ook nog betaald verlof gekregen te hebben, zijn we de routes gaan uitstippelen. We vertrekken op 14 maart vanuit Nederland naar Moskou, vanuit hier stappen we op de transmongolie express naar Beijing. We verblijven precies een maand in China en gaan daarna door naar Vietnam. En tja vanuit daar liggen alle opties nog open. We kunnen de route Laos, Cambodja nemen of we stappen in een vliegtuig en gaan naar de Filipijnen of Micronesië (dat laatste afhankelijk hoeveel geld er nog aanwezig is J).

Via dit eerste verhaal willen we jullie laten weten dat we via deze site foto’s, verhalen en al het andere wat we meemaken op reis, zullen delen met de mensen die achter blijven in Nederland.

1. Leo en Marga:
    14 februari 2015
    Geweldig idee, en natuurlijk een gewldige reis.
  2. Oma hazekamp:
    15 februari 2015
    geniet van elkaar en van alles wat je ziet kus oma
  3. Angelica:
    15 februari 2015
    Top Jannie en Hans. Wij gaan jullie volgen. Voorbereiding is ook al voorpret. Aftellen is begonnen. Liefs Fred en Angelica. Xx
  4. Sanne Hazekamp:
    15 februari 2015
    super leuk idee! wij gaan jullie volgen
  5. Martin Jager:
    9 maart 2015
    Veel plezier gewenst!
  6. Jan B:
    11 maart 2015
    Wens jullie een fantastische reis.
  7. Koos en Oktje Ploeger:
    11 maart 2015
    Nog een paar nachtjes Groningen en dan.............
    Veel reisplezier en vooral genieten.
  8. Erik en Ulrike ploeger:
    13 maart 2015
    Hallo Hans en Jannie,

Wij wensen jullie samen een geweldig mooie reis toe.
  9. Sarina Hazekamp:
    18 maart 2015
    Hoi Jannie en Hans,

Ik wens jullie een fantastische reis toe en ga jullie volgen hoor.
    Geniet er van !!